Waarom een groepsgesprek?
Tijdens een groepsgesprek wordt een klein aantal respondenten uitgenodigd (meestal 6 tot 8 personen). Onder leiding van een ervaren gespreksleider wordt met diepgang gesproken over een bepaald onderwerp. Voorafgaand aan het gesprek is een gespreksleidraad opgesteld met daarin de belangrijkste punten die aan bod moeten komen. Het betreft een vrij interview waarin de creativiteit en de interactie tussen deelnemers voorop staat. Tijdens het gesprek kan er onder andere gebruik worden gemaakt van multi-media toepassingen en kwalitatieve technieken zoals het maken van moodboards of storytelling. Een groepsgesprek leent zich tevens goed voor het testen van producten, zowel op locatie als in-home testing.
Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!
Naast groepsgesprekken zijn wij ook gespecialiseerd in bijvoorbeeld face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.