Groepsgesprek

Waarom een groepsgesprek?

Tijdens een groepsgesprek wordt een klein aantal respondenten uitgenodigd (meestal 6 tot 8 personen). Onder leiding van een ervaren gespreksleider wordt met diepgang gesproken over een bepaald onderwerp. Voorafgaand aan het gesprek is een gespreksleidraad opgesteld met daarin de belangrijkste punten die aan bod moeten komen. Het betreft een vrij interview waarin de creativiteit en de interactie tussen deelnemers voorop staat. Tijdens het gesprek kan er onder andere gebruik worden gemaakt van multi-media toepassingen en kwalitatieve technieken zoals het maken van moodboards of storytelling. Een groepsgesprek leent het zich tevens goed voor het testen van producten, zowel op locatie als in-home testing.

Voordelen groepsgesprek

  • Ideaal voor concept-testing
  • Diepgang achterliggende motivaties
  • Interactie tussen respondenten
  • Brainstormen leidt tot nieuwe ideeën

Er is, indien u dat op prijs stelt, gelegenheid om in een aparte ruimte op het kantoor van AMA mee te kijken en/of te luisteren met de groepsgesprekken.

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Neem dan een kijkje op onze homepage!

Naast groepsgesprekken zijn wij ook gespecialiseerd in: face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.

 

Groepsgesprek