In-home onderzoek

Waarom in-home onderzoek?

Bij in-home onderzoek of home placement, vragen wij de mening van de gebruiker in zijn of haar ‘natuurlijke’ omgeving. Dus bij de consument thuis of de omgeving waar de respondent een dergelijk product normaliter gebruikt. Zonder externe invloeden wordt uw product beoordeeld in de feitelijke gebruikssituatie. Denk daarbij aan de beoordeling van het fysieke product, de verpakking, het gebruiksgemak, de prijs en mogelijke koopintentie. Respondenten die aan uw selectie eisen voldoen krijgen het testproduct thuis en kunnen de vragenlijst online of schriftelijk invullen. Ook bellen wij regelmatig respondenten om de ervaringen met het product te bevragen.

AMA selecteert de respondenten altijd speciaal voor uw onderzoek (‘vers’ geselecteerd). Hierdoor wordt voorkomen dat er zogenaamde ‘beroeps respondenten’ hun oordeel geven.

Voordelen van in-home onderzoek

  • Bij online of schriftelijk onderzoek vindt geen beïnvloeding door interviewers plaats, nadeel is dat er geen nadere motivatie op de antwoorden kan worden gevraagd.
  • Producten worden getest op een moment dat dit normaal gesproken ook (thuis) wordt gebruikt.
  • In-home onderzoek kent een hoge respons.
  • De respondent gebruikt het product en geeft de mening op een moment dat het de respondent schikt.
  • De mening van meerdere gebruikers (gezinsleden of huisgenoten) kan dikwijls ook direct worden vastgelegd.

In-home onderzoek wordt veelal gebruikt als een onderdeel van productonderzoek. De verschillende testen van een productonderzoek kunnen op diverse manieren worden uitgevoerd. Naast de in-home test houden wij regelmatig groepsgesprekken waarbij de verschillende aspecten van het product in groepsverband worden besproken en getest. Ook is het mogelijk om respondenten op locatie te werven en direct het product te laten testen. Afhankelijk van uw product en doelgroep wordt bekeken wat de beste methode voor u is. Wij adviseren u hier graag bij!

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!

 

In-home onderzoek