Mystery shopping

Waarom een mystery shopping onderzoek?

Om de mate van klantgericht handelen te controleren van uw medewerkers of een locatie te beoordelen, kunnen we als mysteryshopper onaangekondigd uw ‘bedrijf’ bezoeken. Daarbij letten we bijvoorbeeld op het uitvoeren van instructies voor klantbenadering en klachtafhandeling. Ook kunnen we voor dit doel uw medewerkers telefonisch benaderen, mystery calls: bijvoorbeeld om de telefonische bereikbaarheid te checken, de kennis van uw helpdesk of de telefonische klachtafhandeling te meten.

Voordelen van mystery shopping onderzoek

  • Vastleggen van feitelijke klantbeleving zonder bias
  • Objectief meetinstrument om het handelen van medewerkers vast te leggen
  • Theoretisch doordachte instructie wordt getoetst in de werkelijke situatie
  • Eventuele pijnpunten of procesverstoringen worden op deze manier helder in beeld gebracht.

Deze vorm van marktonderzoek willen wij ook benadrukken als ondersteunend middel voor uw medewerkers. Naast het klantgericht werken van uw medewerkers kan de mysteryshopper ook heel goed omstandigheden peilen. Het is te druk, er is een onderbezetting aan personeel of andere omstandigheden die de mysteryshopper als observant mee kan nemen in het onderzoek.

Wij zetten voor een mystery shopping onderzoek altijd mysteryshoppers in die passen binnen het profiel van de klanten van de opdrachtgever. AMA werkt alleen met mysteryshoppers die door onszelf zijn getraind.

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Neem dan een kijkje op onze homepage!

AMA is ook gespecialiseerd in andere typen onderzoek, zoals: face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.

 

Mystery shopping