Observatie en Tracking

Waarom observatie en tracking?

Door mensen en handelingen te observeren, kunt u veel te weten komen. Denkt u maar aan de manier van openen van een verpakking, het bereiden van een bepaald product, welk product men in het schap als eerst bekijkt of de ‘route’ die men door een winkel loopt. AMA voert dergelijke observatie en tracking uit in een ‘laboratorium situatie’. Dit is op een onderzoekslocatie of in een natuurlijke omgeving. Hierbij wordt geregeld gebruik gemaakt van partners die werken met GPS en/of eyetracking. Wij adviseren u graag in de mogelijkheden.

Voordelen observatie en tracking

  • Vastleggen van feitelijke klantbeleving zonder bias
  • Objectief meetinstrument om het handelen of situaties vast te leggen
  • Theoretisch doordacht concept wordt getoetst in de werkelijke situatie
  • Eventuele pijnpunten of procesverstoringen worden op deze manier helder in beeld gebracht.

Voordelen van uitvoer door AMA

  • Ervaren observanten die getraind zijn op het vastleggen van details
  • Eén bureau voor het hele land: Wij werken landelijk en zelfs internationaal!
  • Gehele proces bij één bureau: van respondentselectie, uitvoer tot en met advisering

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!

Naast adviezen over observaties en tracking adviseren wij u ook graag over andere typen onderzoeken zoals: face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.

 

Observatie en Tracking