Observatie en Tracking

Waarom observatie en tracking?

Door mensen en handelingen te observeren, kunt u veel te weten komen. Denkt u maar aan de manier van openen van een verpakking, het bereiden van een bepaald product, welk product men in het schap als eerst bekijkt of de ‘route’ die men door een winkel loopt. AMA voert dergelijke observatie en tracking uit in een ‘laboratorium situatie’, op een onderzoekslocatie of in een natuurlijke omgeving. Hierbij wordt geregeld gebruik gemaakt van GPS en/of eyetracking. Wij adviseren u graag in de mogelijkheden.

Voordelen observatie en tracking

  • Vastleggen van feitelijke klantbeleving zonder bias
  • Objectief meetinstrument om het handelen of situaties vast te leggen
  • Theoretisch doordacht concept wordt getoetst in de werkelijke situatie
  • Eventuele pijnpunten of procesverstoringen worden op deze manier helder in beeld gebracht.


Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Neem dan een kijkje op onze homepage

Naast adviezen over observeren en tracken adviseren wij u ook graag over andere typen onderzoeken zoals: face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.

 

Observatie en Tracking