Telefonisch onderzoek

Waarom telefonisch onderzoek?

Bij telefonisch onderzoek wordt respondenten (consumenten, medewerkers, bedrijven etc.) telefonisch benaderd met een vragenlijst. AMA heeft een eigen in-home callcenter met getrainde medewerkers in eigen beheer. Hierdoor kunnen wij de kwaliteit en effectiviteit van de telefonische contact continu monitoren. Telefonisch onderzoek wordt veelal ingezet voor klanttevredenheidsonderzoeken, medewerkerstevredenheidsonderzoeken, Quickscans en imago / naamsbekendheidsonderzoeken. Afhankelijk van de doelgroep benaderen wij respondenten overdag alsmede in de avonduren. Het telefonisch onderzoek kan zowel eenmalig als periodiek worden uitgevoerd. Zo meten wij voor diverse opdrachtgevers maandelijks de klantcontact afdelingen.

Voordelen telefonisch onderzoek

  • Interviewer kan respondent helpen als iets niet duidelijk is voor de respondent
  • Mogelijkheid tot doorvragen dus onderliggende motivaties kunnen worden achterhaald
  • Relatief snelle manier van onderzoek
  • Het interview is af te nemen op een moment dat het de respondent het beste uitkomt

Let wel: wij verkopen uw product niet, wij meten wat uw klanten of prospects van uw bedrijf vinden, welke behoeften er zijn en waar kansen of bedreigingen liggen. Mogelijke leads geven wij uiteraard aan u door. Er is, indien u dat op prijs stelt, gelegenheid om mee te luisteren met een aantal (pilot) gesprekken.

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Neem dan een kijkje op onze homepage!

Naast telefonisch onderzoek zijn wij onder andere ook gespecialiseerd in face-to-face onderzoek en online onderzoek.

 

Telefonisch onderzoek