Onze methodes van onderzoek

Onderstaand zijn een aantal van onze methodes van onderzoek beschreven, deze kunnen voor diverse onderzoeken worden ingezet en mogelijk worden gecombineerd. Samen met u kijken wij naar de juiste opties en mogelijkheden om uw onderzoek tot een succes te maken. Voor verschillende soorten marktonderzoek kunt u dus bij ons terecht!

Data-entry en codering

Data-entry en codering

Data-entry Almere Marktonderzoek Advies kan de data-entry van uw onderzoeksresultaten verzorgen. Zo kunnen wij de gegevens van schriftelijke enquêtes,
Lees meer  
Desk research

Desk research

Waarom desk research? Als er veel informatie beschikbaar is, is het niet per sé noodzakelijk om een nieuw onderzoek uit te (laten) voeren. Door desk r
Lees meer  
Face-to-face onderzoek

Face-to-face onderzoek

Mondeling (face-to-face) onderzoek Face-to-face onderzoek is het on-the-spot bevragen van respondenten. Het betreft een één-op-één persoonlijk vraagge
Lees meer  
Groepsgesprek

Groepsgesprek

Waarom een groepsgesprek? Tijdens een groepsgesprek wordt een klein aantal respondenten uitgenodigd (meestal 6 tot 8 personen). Onder leiding van een
Lees meer  
Mystery shopping

Mystery shopping

Waarom een mystery shopping onderzoek? Om de mate van klantgericht handelen te controleren van uw medewerkers of een locatie te beoordelen, kunnen we
Lees meer  
Observatie en Tracking

Observatie en Tracking

Waarom observatie en tracking? Door mensen en handelingen te observeren, kunt u veel te weten komen. Denkt u maar aan de manier van openen van een ver
Lees meer  
Online onderzoek

Online onderzoek

Waarom online onderzoek? Online onderzoek biedt de mogelijkheid om op een relatief eenvoudige, snelle en kostenefficiënte manier veel respondenten te
Lees meer  
Respondentselectie

Respondentselectie

Waarom respondentselectie belangrijk is Bij sommige onderzoeken is het van belang om een hele specifieke doelgroep aan te spreken. Het komt vaak voor
Lees meer  
Schriftelijk onderzoek

Schriftelijk onderzoek

Schriftelijk onderzoek Schriftelijk onderzoek is nog steeds een zeer vaak gebruikte en efficiënte methode voor diverse typen onderzoek. Zelfinvulling
Lees meer  
Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek

Waarom telefonisch onderzoek? Bij telefonisch onderzoek wordt respondenten (consumenten, medewerkers, bedrijven etc.) telefonisch benaderd met een vra
Lees meer  
Uw eigen Panel

Uw eigen Panel

Uw eigen panel Wij kunnen voor u uw eigen onderzoekspanel opbouwen. Een groot bestand met uw eigen respondenten (klanten, relaties, medewerkers etc.)
Lees meer  
Quickscan

Quickscan

Waarom een Quickscan? Snel willen weten hoe de respondent reageert op veranderingen op de markt, een nieuw product of een nieuwsfeit? Een Quickscan le
Lees meer