Desk research

Waarom desk research?

Als er veel informatie beschikbaar is, is het niet per sé noodzakelijk om een nieuw onderzoek uit te (laten) voeren. Door desk research is het mogelijk om de veelheid aan beschikbare gegevens te controleren op betrouwbaarheid, te analyseren en voor u beschikbaar te maken. Dit zal in een overzichtelijke rapportage aan u worden aangeleverd met de daarbij behorende bronvermelding. Wij baseren ons bij dit type onderzoek op openbare bronnen die zowel online als offline beschikbaar zijn. De gegevens die op deze manier worden verkregen, vormen in sommige gevallen de basis voor een vervolgonderzoek.

Ondernemingsplan: concurrentie analyse, marktpositie en haalbaarheidsstudie

Desk research passen wij ook veelal toe voor startende ondernemers die door middel van marktverkenning hun commerciële positie in kaart willen brengen. Denk hierbij aan concurrentie analyses, marktpositionering en haalbaarheidsonderzoek die bijvoorbeeld in een ondernemingsplan dienen te worden opgenomen. Wij kunnen u ook begeleiden bij het schrijven van een ondernemingsplan, of deze voor u doorlichten, zodat u alle ‘lastige vragen’ al gesteld heeft gekregen en uw plannen doordacht kan presenteren. Daarnaast kunnen wij u vanuit onze marketingkennis adviseren bij het opstellen van aan marketingplan.

Wilt u naast deskresearch nog meer of ander onderzoek uitvoeren? Ook dan zijn wij de juiste partij voor u! Zo bieden wij ook andere type onderzoek aan zoals: face-to-face onderzoek, telefonisch onderzoek en online onderzoek.

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Benieuwd naar alle onderzoeksmethoden? Neem dan een kijkje op onze onderzoek pagina!

 

 

Desk research