Face-to-face onderzoek

Mondeling (face-to-face) onderzoek

Face-to-face onderzoek is het on-the-spot bevragen van respondenten. Het betreft een één-op-één persoonlijk vraaggesprek. Dit wordt meestal met behulp van tablets geregistreerd. Het face-to-face onderzoek kent zowel kwalitatief als kwantitatief verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld een korte vragenlijst alsmede een diepte interview met veel open vragen.

Enkele voorbeelden van type face-to-face onderzoek zijn:

Voordelen face-to-face onderzoek

  • Interviewer kan respondent helpen als iets niet duidelijk is voor de respondent
  • Mogelijkheid tot doorvragen dus onderliggende motivaties kunnen worden achterhaald
  • Non verbale communicatie kan worden geregistreerd
  • Toonmateriaal kan handig worden gebruikt
  • De respondent wordt in de sfeer en beleving van het moment geïnterviewd

Neem voor meer informatie contact met ons op om mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Waarom marktonderzoek laten uitvoeren door Almere Marktonderzoek Advies? Neem dan een kijkje op onze homepage!

Naast face-to-face onderzoek zijn wij onder andere ook gespecialiseerd in telefonisch onderzoek en online onderzoek.

Face-to-face onderzoek